22.07.2012 | Kategorie: Reference školy
Následující otázky nám ochotně zodpověděla paní učitelka Mgr. Alena Sikorová (Střední zdravotnická škola).
Byli jste s kurzem celkově spokojeni?
S adaptačním kurzem jsme byli velice spokojeni, byl pro nás zpestřením, sebepoznáním a dal nám spoustou nových zážitků a zkušeností.
Jak často jsou podobné kurzy zařazovány do vyučování na Vaší škole?
Velmi zřídka, proto jsme uvítali, že něco takového nabízí Centrum Vodárna právě u nás ve Znojmě.
Považujete psychosociální hry, které proběhly v rámci adaptačního kurzu, za prostředek rozvoje osobnosti studentů?
Rozhodně ano. Psychosociální hry jsou velice významné pro rozvoj žáků, zvláště pokud se jedná o tak důležitou profesi, kterou studují žáci naší Střední zdravotnické školy a kteří budou jednou pracovat s nemocnými lidmi. Pomocí her získávají vztah k druhým, učí se rozhodovat za sebe, pracovat ve skupině...
Vidíte v adaptačním kurzu přínos či prostředek pro zlepšení vztahů mezi studenty?
Adaptační kurz přispěl ke stmelení kolektivu a k vybudování nových sociálních vztahů. Žáci měli možnost poznat se vzájemně a také poznat mě jako učitele, mimo školní prostředí.
Co se Vám na celé akci nejvíce líbilo, co byste naopak změnila?
Velice se mi líbilo, že jsem se mohla dobrovolně účastnit s dětmi na aktivitách, což jsem ráda využila a tím jsem navázala s třídou lepší komunikační vazbu. Oceňuji i sportovní aktivity konané v krásné přírodě, které Centrum Vodárna nabízí. Navíc bych přidala, pouze opětovné setkání a tím získat zpětnou vazbu od žáků.
Zapojila by se Vaše škola do podobného kurzu znovu?
Doufám, že ano, neboť vzhledem k nárůstu sociálně patologických jevů ve třídách, jako je vyčlenění z kolektivu, špatná komunikace, šikana apod. je zapojení a podpora těchto programů žádoucí.
Moc děkujeme za spoustu nových zážitků!
Děkuji za rozhovor
Miroslava Horáková